maandag 8 februari 2016

Planckendael !



                               

Gisteren ben ik met de scouts naar de dierentuin of beter bekend als Planckendael geweest. Het was echt al jaren geleden dus natuurlijk ging ik met plezier mee naar de dierentuin. Ik had al een paar dieren opgesomd waar ik zeker naartoe wou gaan:




  • De olifanten (deze ging ik sowieso doen !)
  • De giraffen
  • De apen
  • De pinguins

Het was echt een hele leuke dag en het deed mij veel herinneren van vroeger opkomen. En met mijn vriendinnen was het ook echt super leuk.



i    
Hier was het echt heel leuk , het was binnen in een soort van serre. Er waren verschillende dieren binnen en die zaten allemaal los op 1 diersoort na dan. :) De vogels zaten allemaal los en is de bomen er waren echt mooie papegaaien binnen. en ook waren er aapjes zoals je hier op de foto ziet,er was gelukkig wat natuur waarin de diertjes leven.



Toen we deze diertjes in de verte zagen staan was ik helemaal blij ik vond dit echt geweldig.
Blijkbaar was er een tijdje terug een nieuwe baby olifant geboren Qiyo hij is echt te schattig. Toen wij er waren was hij heel schattig in het water aan het spelen eerst met een ton en dan met zijn slurf. Haha.........:)



En toen we op weg waren naar de giraffen kwamen we deze schattige zebras en nog een vreemde soort vogel achtig (die vond ik eng) tegen echt leuk en zo cool om naar te kijken. De zebra deed mij direct denken aan een zebra pad en de soort vogel was best wel raar hij deed zijn snavel op een vreemde manier open.


Als laatste zijn we bij de giraffen aangekomen. Ik vond het echt heel leuk deze dieren zijn echt heel fascinerend deels omdat ze zo groot zijn en ook omdat ze een lange nek hebben.
















                                                                          En ook de leeuwen soorten
Dit dier is het grappigste van de hele dierentuin
: een stekelvarken.  




                                                         XOXO Luka

                                                                                                                                         

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat xx Luka