woensdag 11 november 2015

❤ Portugal ❤


Strand, warm, leuk, mooi, zee......... ijskoude zee. Zie hier mijn artikel over Portugal !!!!! In dit artikel geef ik jullie informatie, vliegtuigtips. Zoals jullie misschien wel hebben gelezen in mijn 1 ste artikel is dat wij een huisje hebben in Obidos ,ergens een uurtje rijden van Lissabon of is het Portugees Lisboa genoemd.

  • Vliegtuig reis
Ik en mijn broer zijn deze grote vakantie voor de aller eerste keer met een vliegtuig op reis gegaan .Samen met onze ouders. Ik vond het zo spannend en nu nog steeds trouwens dat ik puur uit stres misschien wel meer dan 30 foto's heb genomen . Tijdens het opstijgen maar ook gewoon toen we in de lucht zweefden ,ook al zie je dan alleen maar wolken hihi . Ik ga ook een paar foto's hiervan online zetten hoor .
in de heen vlucht naar Portugal dus was het licht en scheen de zon volop . In het terug naar huis keren was het avond een zon's ondergang , de onderstaande foto's zijn zelf getrokken .


 Hier zijn 2 van de vele foto's
de linkse was boven de bergen van Spanje getrokken .←
En de rechtse kan je niet zien →.
Deze foto's zijn getrokken in het vliegtuig van de maatschappij
Vueling.
 En deze 2 zijn van bij Ryanair
het zijn 2 goedkopere maatschappijen maar het is niet omdat ze goedkoop zijn dat ze niet goed zijn . Bij Ryanair heb je wel meer beenplaats dan bij Vueling
voor de iets langere personen . bij alle 2 de maatschappijen mag je je eigen eten meenemen vb: koekjes, snoepjes, chips
(chek toch wel even op de site of het bij jou ook mag ) mar je eigen drankje mag wel niet . In België kan je voor 1 euro een flesje water nemen en in Portugal kan je best in het vliegtuig zelf eentje kopen . Er zijn soms ook wel frisdrank automaten op de luchthaven nog voor je je gaat inchekken op je vliegtuig . Deze prijzen komen meestal wel overeen met de prijzen aan boord .

In Portugal is het eten vrij goed koop tegenover België 1 schotel is meestal maar rond de 7 à 8 €
en bij ons zou het misschien 25 € zijn. Ook geven ze in Portugal hele grote porties dus kan je beter als je weet dat je een kleine eter bent een halve portie nemen. Een van de specialiteiten daar is een vind ik persoonlijk overheerlijk dessert genoemd pudding caseiro .


In de herfst vakantie zijn we terug gegaan voor een week en het was echt super leuk .
Als we nog eens gaan zal ik zeker nog een paar foto's nemen en online plaatsen en nee geen 30 meer .

Tot het volgende artikel. ❤❤xxxxx

























 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat xx Luka